سالار سرویس

کار نکردن پکیج دیواری - سالار سرویس

علت کار نکردن پکیج دیواری چیست؟

کار نکردن پکیج دیواری یکی از معضلاتی است که معمولا با آغاز فصل سرما، اهمیت آن بیشتر هم می شود. اما چرا برخی اوقات، شاهد کار نکردن پکیج های دیواری هستیم؟ در صورت بروز مشکل در پکیج دیواری چه باید کرد؟ تعمیرات پکیج دیواری راهکار بهتری است یا تعویض آن؟ در این مقاله در مورد این مباحث، نکات مهمی را تشریح می کنیم. علت کار نکردن پکیج دیواری را می توان در دو حالت زمستانه و تابستانه مورد بررسی قرار داد. معمولاً در حالت زمستانه، به واسطه خراب بودن کلید تنظیم دمای مدار گرمایش، یا تنظیم کردن درجه گرمایش در دمای پایین، شاهد مشکل در فعالیت پکیج دیواری هستیم. همچنین اگر شیر بای پاس پکیج باز باشد، پکیج دچار مشکل می شود.

 دلایل کار نکردن پکیج دیواری

 اما در اینجا قصد داریم علت کار نکردن پکیج دیواری در حالت تابستانه را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. دلایل مختلفی وجود دارند که به واسطه آن، پکیج دیواری به خوبی فعالیت نکند. در وهله اول باید به موقع این مشکلات شناسایی شود تا برای قطعات و سخت افزار درون آن، مشکلات بیشتری ایجاد نشود. مثلاً خرابی برد کنترل، رسوب داشتن مبدل ثانویه، خراب بودن فنر سوپاپ بای پاس یا خراب بودن پمپ در پکیج دو مبدله، از دلایل اصلی کار نکردن پکیج هستند.

علت کار نکردن پکیج دیواری - سالار سرویس

از طرفی پایین بودن فشار بار پکیج و همچنین معیوب بودن سوئیچ هوا یا گیر بودن پروانه فن را نیز، می توان از دلایل کار نکردن پکیج دیواری نامید.

 به جز اینها، خراب بودن سنسور مدار مصرفی و سوختن شیر موتوری و یا سوختن انگشتی فلومتر یا کلاً خرابی فلومتر، مشکلاتی هستند که ممکن است علت کار نکردن پکیج دیواری باشند. اگر به هر دلیلی شاهد ایجاد اشکال در ابزارها و قطعات مختلف سیستم پکیج شدید، باید به سرعت برای تعمیر آن اقدام کنید. در نظر داشته باشید که پکیج، یک سیستم است که آب گاز و برق، به صورت همزمان در آن فعالیت می‌کنند.

واضح است که اگر به هر دلیلی، هر کدام از این سه مولفه، نتوانند به خوبی به پکیج متصل شوند، در عملکرد آن اختلال ایجاد می شود. به طور مثال اگر از طریق لوله ها، فشار آب به اندازه کافی به پکیج منتقل نشود، نمی تواند به خوبی کار کند.

پکیج هایی مدرن، دارای نمایشگر هستند. به منظور بررسی علت کار نکردن پکیج دیواری، در ابتدا نمایشگر پکیج را نگاه کنید تا ببینید که چه خطاهایی نمایش می دهد. اگر پکیج شما کمی قدیمی تر است و نمایشگر ندارد، بهترین کار این است که از تعمیرکاران مجرب و حرفه ای کمک بخواهید.

اقدامات فوری در هنگام کار نکردن پکیج دیواری

 وقتی که یک پکیج کار نمی کند، در ابتدا ببینید که آیا آب کافی در مدار لوله های پکیج وجود دارد یا نه؟ اگر مقدار آب، کمتر از میزان حداقلی برای یک پکیج باشد، دستگاه روشن نخواهد شد. این میزان برای هر پکیج متفاوت است و بهتر است که حتما دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید.

یکی دیگر از دلایل کار نکردن پکیج دیواری ، گرفتگی لوله ها است. یعنی لوله ها به دلایل مختلف دچار گرفتگی هوا شده اند و نمی توانند در حد مطلوب کار کنند. از این رو معمولاً کارشناسان توصیه می کنند قبل از استفاده از آن ها و تغییر از حالت زمستانه به تابستانه، حتماً پکیج ها هواگیری شوند.

 دلایل کار نکردن پکیج دیواری - سالار سرویس

به جز بحث هواگیری، حتماً باید رسوب موجود در لوله های پکیج و شوفاژ ها نیز به خوبی از بین بروند. رسوب در لوله های پکیج ها و شوفاژها اجتناب ناپذیر است. البته فیلترهای مغناطیسی وجود دارند که می تواند تا حد زیادی، از رسوب در لوله ها جلوگیری کنند. ولی یکی از دلایل کارنکردن پکیج دیواری ، همین موضوع است. از این رو حتماً باید با استفاده از روشهای مختلف، لوله های پکیج و شوفاژها را تمیز و عاری از رسوب کنید.

عیب یابی و رفع عیب پکیج

 یکی از مهمترین ابزار هایی که در پکیج های دیواری وجود دارد و ارتباط‌دهنده گاز و برق پکیج محسوب می شود، الکترود است. با استفاده از الکترود، شما می توانید متوجه شوید که گاز ورودی به پکیج دیواری، به خوبی در حال ورود است یا نه. اگر الکترود به هر دلیلی کار نکند، ممکن است که پکیج اصلا روشن نشود. پس عیب در الکترود نیز، می تواند از دیگر علت‌های کار نکردن پکیج دیواری باشد.

 هر پکیج دارای یک سیستم مرکزی یا برد کنترلی است که به واسطه داشتن ساختار مهم آن، مغز پکیج به شمار می آید. اگر برد پکیج دچار مشکل شده باشد، قاعدتا باید آن را عوض کنید. گاهی اوقات نیز مشکل اصلی کار نکردن پکیج دیواری، قسمت جرقه زن یا شمعک آن است.

وقتی جرقه زن کار نکند، پکیج دیواری عملا بلا استفاده خواهد بود. دلایل مختلف دیگری برای کار نکردن جرقه زن پکیج وجود دارند که از آنها می توان به قطعی گاز، عدم تشخیص شعله، فشار بار کم، خراب بودن فن هوا، مشکل در برد و… نام برد.

نکته ای که وجود دارد این است که امروزه با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت دستگاه ها و لوازم خانگی مختلف، بهتر است که به منظور جلوگیری از هزینه های اضافی، حتماً در صورت بروز مشکل، سریعاً دستگاه را تعمیر کنید. قیمت لوازم خانگی در سال های گذشته رشد 100 درصدی را تجربه کرده است!

علت کار نکردن پکیج - سالار سرویس

بررسی خاموش شدن ناگهانی پکیج

امروزه برندهای زیادی در کشور به تولید پکیج های دیواری مشغول هستند و حقیقتا هم کیفیت آنها بسیار مطلوب است. اما مانند هر وسیله برقی دیگر، ممکن است پس از مدتی استفاده، شاهد خرابی در کل یا بخشی از آنها باشید. یکی از مشکلاتی که معمولا مصرف‌کنندگان پکیج ها گزارش داده اند، خاموش شدن ناگهانی پکیج یا خاموش و روشن شدن مکرر آن است.

البته در نظر داشته باشید که خاموش و روشن شدن پکیج به هنگام باز کردن شیر آب گرم، کاملا طبیعی است. به عبارت دیگر هنگام باز شدن شیر آب گرم، باید پکیج روشن شود.

 اما اگر این مشکل غیر طبیعی بود و روی نمایشگر دستگاه، چراغ های چشمک زن دیدید، معلوم است که مشکلی در پکیج دیواری وجود دارد. به طور کلی می‌توان علت کار نکردن پکیج دیواری را در دلایل مختلفی جستجو کرد. ولی یکی از اصلی ترین آنها، کمبود آب در مخزن است. بعضی اوقات نیز فشار گاز کمتر از حداقل نیاز پکیج است.

در هنگام کار نکردن پکیج دیواری پمپ آن را مورد بررسی قرار دهید

یکی دیگر از قسمت های مهم پکیج دیواری، پمپ آن است. پمپ پکیج اگر نتواند به خوبی آب را وارد مدار دستگاه کند، سبب می‌شود که دستگاه کلاً کار نکند یا کارایی خود را از دست بدهد. یکی دیگر از دلایل مهمی که به واسطه آن شاهد کار نکردن پکیج دیواری هستیم، گرم شدن بیش از حد خود دستگاه است. پکیج ها به گونه ای تنظیم شده اند که اگر به هر دلیلی، خود دستگاه بیش از حد گرم شود، مشابه گوشی های موبایل، به طور خودکار خاموش می شوند.

توصیه می‌کنیم اگر پکیجی در خانه دارید، حتما سعی کنید با استفاده از روش‌های کاملاً ساده، طول عمر آن را افزایش بدهید. مثلا اگر برایتان مقدور است، از فیلترهای مغناطیسی استفاده کنید تا رسوب در لوله های آن به وجود نیاید. مکان مناسبی را برای پکیج خود در نظر بگیرید معمولاً پکیج باید از زمین فاصله حداقل یک متری داشته باشد. از این رو انباری و آشپزخانه، جاهای مناسب تری هستند.

پکیج باید دودکش مناسب داشته باشد. همچنین به صورت روزانه فشار پکیج را کنترل کنید. اگر چه فشار نرمال پکیج برای هر برند و مدلی ممکن است متفاوت باشد اما معمولاً فشار بین یک تا یک و نیم، بسیار مناسب است. سعی کنید هر سال یک بار، پکیج را به طور کلی سرویس کنید.

 دلیل کار نکردن پکیج دیواری - سالار سرویس

 اهمیت بررسی فن پکیج به صورت مستمر

یکی دیگر از دلایل کار نکردن پکیج ، روشن نشدن فن آن است. از آنجاییکه وظیفه تخلیه دود بر عهده فن پکیج است، اگر به هر دلیلی فن به خوبی کار نکند، کل دستگاه دچار مشکل شده خواهد شد. معمولاً به واسطه سوختن فن پکیج یا خرابی پرشر سوئیچ هوا یا به دلیل سوختن رله فن و حتی گیر بودن پروانه، فن پکیج کار نمی کند و متعاقبا باعث کار نکردن پکیج دیواری می شود.

 در صورت مشاهده مشکل در هنگام خروج دود از پکیج، بهتر است به سرعت آن را برطرف کنند. چرا سلامت اعضای خانه در خطر است. گاهی اوقات نیز دلیل کار نکردن پکیج دیواری ، سرد بودن آب است که آن هم برگرفته از کم بودن فشار گاز است.

هر عاملی که نشان دهنده فعالیت غیرطبیعی پکیج باشد را مورد توجه داشته باشید. بی توجهی به عملکرد نامناسب دستگاه، باعث نکردن پکیج دیواری در آینده ای نزدیک خواهد شد! اگر شعله های پکیج، زرد پررنگ باشند نیز، باید دودکش چک شود. چرا که بهتر است شعله پکیج به رنگ آبی بسوزد. از این رو حتماً مسیر دودکش و نصب دریچه ورود هوا را بررسی کنید.

اگر مشاهده کردید، فشار آب به صورت مکرر پایین می‌آید، احتمال نشتی آب در لوله ها وجود دارد. این موضوع می تواند علت روشن نشدن پکیج دیواری باشد. اگر هم دیدید که آب در پکیج، یخ زده، حتما برای تعمیر آن اقدام کنید. سر و صدای زیاد پکیج نیز نشان دهنده وجود اشکال در فعالیت قطعات آن است.

مجموعه سالارسرویس

مجموعه سالار سرویس با سال ها تجربه و استفاده از کارشناسان متخصص در این حوزه، آماده است تا با هزینه مناسب، تعمیر پکیج دیواری و سایر لوازم برقی را انجام دهد. اگر به هر دلیلی  شاهد کار نکردن پکیج دیواری هستید، کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید تا آنها را در اسرع وقت مشکل پکیج دیواری شما را حل کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا