سالار سرویس

علت برق داشتن بدنه ماکروفر

علت برق داشتن بدنه ماکروفر چیست ؟

برق دار بودن یا برق داشتن بدنه ماکروفر از مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن مواجه می شوند. این مشکل علت های زیادی دارد و گاهی می تواند مشکل از خود دستگاه و همچنین شرایط و محل نصب و گاهی مواقع نیز از فردی باشد که ماکروفر را لمس می کند. در ادامه مقاله می خواهیم به بررسی علت برق داشتن بدنه ماکروفر بپردازیم و بعد از آن در مورد راه حل های این مشکل نیز بپردازیم، با ما همراه باشید.

هیچ چیز به اندازه تلاش برای گرم کردن غذای باقی مانده در مایکروفر و دیدن جرقه در عوض، نگران کننده نیست. مشکلات زیادی وجود دارد که باعث می شود مایکروویو شما شروع به جرقه کند. ‏خوشبختانه می توانید به سرعت برخی از مشکلات جرقه زدن مایکروویو را خودتان برطرف کنید. ‏

دستگاه های ماکروفر مستقیم به برق وصل هستند و بدنه دستگاه و متریالی که در ساخت ماکروفر استفاده می شود معمولا فلز است. برق داشتن پوشش فلزی مایکروفر، نشانه خراب شدن ماکروفر نیست؛ زیرا می توانید با چند بررسی ساده و کمک گرفتن از راهکار هایی که در این مقاله به شما می دهیم این مشکل را حل کنید.

 

آیا جرقه زدن و برق دار بودن بدنه مایکروفر خطرناک است؟ ‏علت برق داشتن بدنه ماکروفر

در بیشتر موارد، اگر مایکروویو شما شروع به جرقه زدن کند، کاملاً ایمن هستید. با این حال، اگر دیدید که مایکروفر جرقه می زند، باید فورا آن را خاموش کنید. جرقه ها به داخل مایکروفر شما برای همیشه آسیب می رسانند. بنابراین، در حالی که مایکروفری که جرقه می زند برای شما خطرناک نیستند؛ اما برای خودشان خطرناک هستند و موجب خراب شدن مایکروفر می شود.

در موقعیتی که مایکروفر به دلیل خرابی قطعات الکترونیکی جرقه بزند، خطرناک است و مایکروفر ممکن است خطر برق گرفتگی را به همراه داشته باشد؛ اگر مطمئن نیستید که مایکروویو ایمن است یا نه، فقط آن را از برق بکشید. این به شما کمک می کند تا از خطرات جلوگیری کنید و مشکل را دقیق تر بررسی کنید. ‏

مقاله پیشنهادی : تعمیرات لوازم خانگی به صورت کاملا تخصصی

علت برق داشتن بدنه ماکروفر

 

چگونه جرقه زدن مایکروفر را متوقف کنیم؟ علت برق داشتن بدنه ماکروفر

برای رفع جرقه زدن مایکروفر، ابتدا باید مشکل را کشف کنید. در اینجا چهار مرحله برای متوقف کردن جرقه مایکروفر در هر زمان آورده شده است. ‏

فورا مایکروفر را خاموش کنید. اگر جرقه ها بسیار روشن بود یا به نظر می رسید از دیواره های مایکروفر می آید، آن را از برق بکشید تا خاموش شود.

بررسی کنید که آیا فلزی را در مایکروفر قرار داده اید یا خیر. اگر کارد و چنگال را داخل آن جا گذاشتید یا از ظرف فلزی استفاده کردید، احتمالاً دلیل آن همین بوده است. آن را خارج کنید.

اگر فلزی در مایکروفر وجود ندارد، پوشش موجبر را بررسی کنید. این یک پانل کوچک در داخل سمت ضخیم تر مایکروفر است. اگر ترک خورده یا آسیب دیده به نظر می رسد، احتمالاً علت جرقه ها همین است. شما باید یک موجبر تازه سفارش دهید، سپس مایکروفر خود را از برق بکشید و آن را تعویض کنید.

در نهایت، اگر فلزی وجود نداشته باشد و موجبر خوب به نظر برسد، احتمالاً دیود معیوب است. در این صورت، مایکروفر را از برق جدا کنید و با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید. در غیر این صورت، فقط یک مایکروفر جدید تهیه کنید.

 

چه موادی باعث جلوگیری از ایجاد جرقه می شود؟

ساده ترین راه برای جلوگیری از جرقه زدن مایکروفر این است که مطمئن شوید فقط از مواد ایمن برای مایکروویو استفاده می کنید. مطمئناً برخی از مواد باعث ایجاد جرقه می شوند، بنابراین بهتر است از آنها اجتناب کنید. ‏

چنگال‌ های فلزی و قاشق ها و کارد را از مایکروفر خود دور نگه دارید. ‏

فویل حلبی که غذای خود را در آن میپیچید راهی برای ایجاد تصادفی جرقه های مایکروویو است. فلز امواج الکترومغناطیسی را تقریباً کاملاً منعکس می کند. قبل از اینکه غذای خود را در مایکروویو قرار دهید آن را باز کنید. ‏

برای تمیز کردن مایکروفر پشم فولادی استفاده نکنید؛ زیرا چنگال ها و فویل قلع باعث ایجاد جرقه با پشم فولادی می شود. حتی بدتر از آن، پشم فولادی می تواند قابل اشتعال باشد، بنابراین مشکلات بزرگتری خواهید داشت. در نتیجه مایکروفر خود را با چیز دیگری تمیز کنید. ‏

بسته‌بندی فویل روی شیرینی‌ های فوری صبحانه می‌تواند بسیار شبیه فویل حلبی در مایکروفر باشد. قبل از اینکه صبحانه خود را گرم کنید، لفاف را بردارید. ‏

اگر این نکات کمکی نکردند، نگران نباشید. ممکن است راه حل های سریع دیگری وجود داشته باشد که می توانید امتحان کنید. ‏می توانید با یک متخصص لوازم خانگی ارتباط برقرار کنید، که به شما کمک می کند این مشکل را حل کنید.

 

علت برق دار بودن بدنه ماکروفر  ‏علت برق داشتن بدنه ماکروفر

این روزها در هر خانه و آشپزخانه ای یک وسیله به اسم مایکروفر وجود دارد. مایکروفر چندین کار را می تواند انجام دهد که در غیر این صورت باید روی شعله یا گاز انجام می دادید. در برخی موارد، مایکروفر شما ممکن است بدنه آن برق داشته باشد، در چنین شرایطی، ممکن است لازم باشد علت یا دلیل اصلی را بررسی کنید و سپس با یک راه حل مناسب به مشکل نزدیک شوید. موارد زیر از علل برق دار بودن بدنه ماکروفر است.

  • مشکل فیوز

اولین و مهم ترین دلیل برق دار بودن بدنه مایکروفر مشکل فیوز است. اگر بیش از جریان مورد نیاز از مدار مایکروویو عبور کند، فیوز خط منفجر می شود. برای اینکه بفهمید این علت اصلی است یا خیر، می توانید از مولتی متر برای تداوم استفاده کنید. اگر تداومی وجود نداشته باشد، باید آن را تعویض کنید. همچنین باید در وهله اول علت منفجر شدن فیوز را پیدا کنید.

  • خرابی سیم کشی مایکروفر علت برق داشتن بدنه ماکروفر

گاهی ممکن است دلیل برق دار بودن بدنه دستگاه ماکروفر، مشکل در سیم کشی مایکروفر باشد که در این صورت سیم کشی مایکروفر خراب شده است، همیشه باید هنگام استفاده کردن از این ابزار هایی مانند مایکروفر از محافظ برق استفاده کنید که مناسب استفاده برای لوازم آشپزخانه هستند.

چنانچه قسمتی از سیم کشی در مایکروفر دچار مشکل شده باشد، باعث ایجاد شدن جریان ناهمگون برق می شود. این جریان ناهمگون می تواند به بدنه مایکروفر برخورد کند و موجب برق دغر شدن بدنه آن شود. در این شرایط باید از دستگاه مولتی متر استفاده کنید. ابتدا از کنتور برق جریان برق را قطع کنید. سپس دستگاه مایکروفر را از برق جدا کنید و بعد سیم اتصال دهنده را بررسی کنید.

اگر متوجه شدید ایراد از برق باشد و هنوز بدنه مایکروفر باز مشکل برق دار بودن را دارد، باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

  • جرقه زدن بدنه دستگاه مایکروفر

گاهی اوقات ممکن است این مشکل باعث جرقه زدن در مایکروفر شود که در این حالت چند مسئله را باید بررسی کنید. گاهی اوقات تجمع رسوب و همچنین ذره های چربی داخل مایکروفر باعث اختلال در سیستم برق می شود و می تواند الکتریسیته ساکن ایجاد کند.

گاهی اوقات نیز قطعات داخلی مایکروفر دچار مشکل می شوند مانند المنت، فن کانوکشن در مدل های جدید که باعث الکتریسیته ساکن می شوند. برای رفع این مشکلات، باید به یک تعمیر کار ماهر مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی : تعمیرات کولر گازی به صورت کاملا تخصصی

علت برق داشتن بدنه ماکروفر

 

  • مشکل با برد کنترل اصلی

یکی دیگر از دلایل اصلی کار نکردن برق دار بودن بدنه مایکروفر مشکل در برد کنترل اصلی است. گاهی اوقات ممکن است برد کنترل اصلی معیوب شود، اما قبل از اینکه برد کنترل اصلی را بررسی کنید، ابتدا باید تمام قسمت های دیگر را بررسی کنید. هنگامی که مطمئن شدید که اتصالات، سیم‌کشی‌ ها و سایر قسمت‌ های مایکروفر به خوبی کار می‌ کنند، تنها در این صورت باید برد کنترل اصلی را بررسی کنید. با دسترسی به برد و بعد با کمک گرفتن از یک مولتی متر می توان برد را به آسانی بررسی کرد. اگر برد معیوب است، آن را می توانید، تعویض کنید.

  • مشکل فیوز حرارتی علت برق داشتن بدنه ماکروفر

مشکل دیگری که ممکن است در مایکروفر ایجاد شود، مشکل فیوز حرارتی است. فیوز حرارتی در صورت گرم شدن بیش از حد دستگاه، برق دستگاه را قطع می کند. اگر می خواهید بفهمید که فیوز حرارتی منفجر شده است یا خیر، می توانید از مولتی متر استفاده کنید. اگر متوجه شدید که تداومی وجود ندارد، ممکن است لازم باشد آن را جایگزین کنید. با این حال، اگر تداوم وجود داشته باشد، ممکن است مجبور شوید علت یا دلیل بالقوه دیگری را بررسی کنید.

اکنون که دلایل اصلی برق دار بودن بدنه مایکروفر را می دانید، می توانید قطعه معیوب را تعویض کنید تا دستگاه دوباره شروع به کار کند. اما باید به یاد داشته باشید که حتی پس از جدا کردن مایکروفر، مقدار زیادی ولت برق همچنان در داخل باقی می ماند و تلاش برای تعویض قطعات می تواند منجر به برق گرفتگی یا جریان شود. اگر با مشکل کار نکردن مایکروفر مواجه هستید و نمی توانید یک برقکار خوب برای آن پیدا کنید تا مشکل را حل کند.

 

راه هایی برای جلوگیری از برق گرفتگی در اثر تماس با مایکروفر

اجاق های مایکروفر تقریباً روزانه در خانه یا محل کار استفاده می شوند. ممکن است از آن برای گرم کردن غذا یا پختن وعده های غذایی 5 دقیقه ای استفاده کنید. مایکروفر دستگاهی است که برای گرم کردن غذا استفاده می کند. ظرف بسته دارای صفحات فولادی است که امواجی را برای گرم کردن غذا تولید می کند. مایکروفر به‌ عنوان یک وسیله الکتریکی، با ولتاژ و جریان‌ های بالا، دستگاه‌ هایی مهر و موم شده و با دقت طراحی شده‌اند که از ایمنی بالایی برخوردارند.

بعضی وقت ها، در حین کار با مایکروویو، امکان دارد دچار برق گرفتگی شوید. در زیر چند دلیل احتمالی که موجب برق دار بودن مایکروفر می شود آمده است:

مایکروفر به درستی تراز نشده است.

مایکروفر در جای مرطوب نگهداری می شود.

عایق سیم پاره شده و یا با زمین تماس دارد.

ممکن است قسمت فلزی نزدیک محفظه در را لمس کرده باشید.

هنگام کار با مایکروفر پوست خشکی دارید (دارای بار استاتیکی).

ممکن است در حال لمس برخی از مواد فعال استاتیک دیگر باشید.

چندین دلیل دیگر می تواند وجود داشته باشد که می تواند باعث شود در هنگام لمس بدنه مایکروفر برق را حس کنید، از این رو برای جلوگیری از چنین غافلگیری، در اینجا 6 نکته برای جلوگیری از برق گرفتگی هنگام لمس بدنه مایکروفر آمده است:

  • مایکروویو را جای مناسب و سطح بدون شیب نگه دارید.

نگه داشتن مایکروفر در یک سطح با عایق بندی مناسب می تواند خطر ابتلا به شوک های ساکن را کاهش دهد. سطح باید غیر فلزی و خشک باشد. نگه داشتن فر در مکان های مرطوب نه تنها می تواند خطر شوک های ساکن را افزایش دهد، بلکه ممکن است باعث شوک الکتریکی شدید شود که می تواند خطرناک یا کشنده باشد. مایکروفر در ولتاژ بالا کار می کند، بنابراین توصیه می شود با احتیاط از آن استفاده کنید و تمام اقدامات احتیاطی را رعایت کنید.

مقاله پیشنهادی : تعمیرات ماشین لباسشویی به صورت کاملا تخصصی

مایکروویو را جای مناسب و سطح بدون شیب نگه دارید

  • مراقب لباس خود باشید. ‏علت برق داشتن بدنه ماکروفر

لباس در افزایش یا کاهش شوک های ساکن نقش دارد. انواع خاصی از پارچه ها وجود دارند که در رسانایی الکتریسیته خوب هستند و باید از آنها اجتناب کرد. چنین پارچه هایی که شامل مواد مصنوعی مانند پلی استر هستند، بارهای ساکن بیشتری را جذب می کنند. از پوشیدن چنین موادی باید خودداری کرد. جوراب ها یا ژاکت های ساخته شده با پارچه پشمی نیز مستعد تشکیل بار استاتیک هستند و می توانند منجر به شوک های ساکن شوند. استفاده از پنبه به جای آن می تواند مفید باشد.

الکتریسیته ساکن نتیجه تماس بین دو ماده است. گاهی اوقات در حین راه رفتن، ممکن است بار الکتریکی دریافت کنید و در صورت تماس با هر سرویس فلزی، ممکن است دچار مشکل شوید.

  • کفش‌های مناسب داشته باشید :

    شما می‌تواند وسیله‌ای باشد که ممکن است هنگام راه رفتن شارژ شود. با پارچه ها و سطوح دیگر تعامل دارد و در نهایت هنگام برخورد با هر سطح فلزی، عدم تعادل الکترون ها را در بدن شما ایجاد می کند. انواعی از کفش ها می توانند خطر شوک یا برق گرفتگی را کاهش دهند.

 

  • از مرطوب کننده استفاده کنید. علت برق داشتن بدنه ماکروفر

از آنجایی که شوک های ساکن در هوای خشک بیشتر دیده می شود. مرطوب نگه داشتن خود می تواند به جلوگیری از چنین شوک هایی کمک کند. بارهای ساکن جایگاه خود را بیشتر روی سطوح پوست خشک پیدا می کنند. برای جلوگیری از چنین شکل گیری، همیشه باید پوست خود را مرطوب نگه دارید.

  • از دستکش های ایمن مایکروفر استفاده کنید.

برای جلوگیری از شوک و جلوگیری از گرما شدن پوست. توصیه می شود از دستکش مخصوص مایکروفر استفاده کنید. به این ترتیب می توانید برای دو چیز در امان باشید.

ما در این مقاله به علت های برق دار بودن بدنه ماکروفر و نحوه رفع آن پرداختیم، امیدواریم سودمند بوده باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا