سالار سرویس

بررسی تمامی ارورهای کولر گازی اجنرال و نحوه ی رفع آن

بررسی تمامی ارورهای کولر گازی اجنرال و نحوه ی رفع آن

کولر گازی اجنرال مانند هر وسیله مکانیکی یا الکتریکی دیگر، ممکن است که با مشکلات متعددی رو به رو شود، مخصوصا اگر به طور مداوم روشن و در حال کار کردن باشد، احتمال خراب شدن دستگاه بیشتر می شود. ارورهای کولر گازی اجنرال انواع زیادی دارد و امکان دارد روی کولرگازی جنرال، ارورهای مربوط به یونیت خارجی و داخلی نمایش داده شود. با خواندن ارورهای کولرگازی اجنرال به آسانی می‌ توانید کولر گازی را عیب یابی و تعمیر کنید؛ اما باید بدانید که تعمیرات مربوط به کولرگازی باید توسط تکنسین متخصص انجام شود.

در این مقاله قصد داریم درباره ارورهای کولرگازی اجنرال و نحوه رفع آن ها صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

 

کولر گازی چیست و از چه قطعاتی تشکیل شده اند؟

کولرگازی یک سیستم سرمایشی است که عملکرد آن بر اساس سیستم تبرید صورت می گیرد و میان مردم بسیار پرطرفدار است.

این دستگاه با دریافت هوای گرم محیط و بعد از طی فرآیند تبخیر و فرستادن گاز به درون لوله‌ های دستگاه، باعث تولید باد می شود در محیط پخش می‌ کند.

از قطعات اصلی کولرگازی می توان به کندانسور، کمپرسور و لوله مویین، جاز مبرد اواپراتور اشاره کرد، عملکرد تمام این قطعات با هم مرتبط هستند و هدف آن تولید باد خنک و انتشار این باد در محیط است،

برد الکتریکی از دیگر قطعات اصلی کولر گازی است که به عنوان مغز کولر گازی وظیفه ارسال فرمان‌ ها را به اجزای مختلف کولر گازی دارد.

گاز مبرد که در کولرهای گازی موجود است از انواع R407, R410, R134, R406 و R22 هستند، این گاز در کمپرسور بعد از فشرده شدن به داخل کندانسور وارد می شوند و دمای آن کاهش می یابد و خنک می‌ شود.

دوره ی پیشنهادی : تعمیرات کولر گازی به صورت کاملا تضمینی

 

ویژگی های کولر گازی اجنرال 

اجنرال یک برند جانبی است که توسط Fujitsu General Limited ایجاد شده است، یک ژاپنی اصل که راه حل های کنترل رطوبت و واحد های تهویه مطبوع را تولید و به بازار عرضه می کند.

محصولات این شرکت در ایران به دلیل کیفیت بالا و موجود بودن مدل های مختلف آن، بسیار محبوب است.

برای بهبود عملکرد کولر گازی باید با ارور های کولر های گازی اجنرال آشنا شوید.

امروزه با پیشرفت‌ های روزافزون تکنولوژی، سازندگان لوازم الکتریکی برای رفع آسان مشکلات دستگاه ها شرایطی را برای مصرف‌کنندگان و تعمیرکاران فراهم کرده‌اند.

ارور کولر های گازی اجنرال در حقیقت زبان دستگاه به شمار می رود و هر زمان که قطعات مختلف کولرگازی با مشکلی مواجهه شوند، با نمایش دادن خطا یا ارور روی صفحه نمایشگر دستگاه، عیب‌ و مشکل سیستم را به مصرف کنندگان و تعمیرکاران نشان می دهد که دقیقا می توانند تشخیص دهند کدام قطعه دچار ایراد شده است.

 

 

چگونه کد خطا و ارورهای کولر گازی اجنرال نمایش داده می‌شود؟

نمایش ارور در کولر های گازی به چند عامل مانند نوع سیستم، شرکت تولیدکننده کولر گازی و میزان پیشرفته‌ بودن کولر گازی بستگی دارد.

کد خطا در کولرگازی اجنرال در مدل‌ های قدیمی با چراغ‌ های چشمک‌زن نشان داده می شود و در هر نوع ارور دارای رنگ و نور چراغ و تعداد چشمک‌ ها متفاوت و منحصر به خود است که تعمیر کاران با مطالعه کردن دفترچه راهنمای کولرگازی هر چراغ چشمک‌زن را می توانستند تشخیص دهند که چه خطایی در کولر گازی رخ داده است.

اما در کولر های گازی دیجیتالی، کد خطا با حروف انگلیسی و اعداد در صفحه نمایشگر نشان داده می شود، که هر حرف انگلیسی در کنار عددی که همراه آن نشان داده می شود یک عیب متفاوتی را بیان می‌کند، که کاربر به آسانی با مشاهده کردن کد خطا در صفحه نمایشگر کولر گازی می‌تواند به جزئیات بیشتری از عیب‌ های کولر گازی آگاه شوند.

 

چگونگی برطرف کردن ارورهای کولر گازی اجنرال

پس از خرید کولرگازی اجنرال با کمک دفترچه راهنما درون جعبه، خطاهای شایع و نحوه استفاده درست از کولر گازی شرح داده شده است.

مطالعه دفترچه راهنما به کاربران کمک می‌ کند که با عملکرد و خطا و ارور های کولرگازی اجنرال آشنا شوند.

یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین روش ها برای رفع خطا ها و ارور های کولرگازی اجنرال، ریست کردن کولر گازی است.

برای ریست کردن کولر گازی اجنرال، باید دستگاه را با کمک ریموت خاموش کنید، بعد از آن دوشاخه دستگاه را از پریز برق بکشید و بعد دکمه‌ های کولر را چندین بار فشار دهید تا برقی که در مدار دستگاه وجود دارد، کاملا تخلیه شود‌، بعد از نیم ساعت دوباره کولرگازی را روشن کنید، با انجام دادن مراحل ریست، در حقیقت پردازنده و حافظه کولرگازی اجنرال به طور کامل تخلیه می‌ شود‌.

 

معرفی رایج‌ ترین خطاها و ارورهای کولر گازی اجنرال

در زیر به برخی از مشکلات رایج کولر گازی اجنرال می پردازیم.

  • واحد قطع شده برق

یکی از واضح ترین مشکلات، اما به طرز شگفت آوری رایج است، یک واحد قطع شده از برق است. ممکن است به طور موقت از پریز برق جدا شده باشد یا در ایزولاتور خاموش شده باشد.

  • مدار شکن کولر گازی خود را چک کنید

کلیدهای مدار به محافظت از اجزای الکتریکی در برابر نوسانات الکتریسیته کمک می کنند، که می تواند در هنگام برخورد پیچ ​​و مهره های رعد و برق به خطوط برق، یا هنگامی که شبکه برق پس از خاموش شدن دوباره راه اندازی می شود، اتفاق بیفتد. اگر اخیراً یکی از این موارد را تجربه کرده اید، ممکن است کلید مدار برای سیستم تهویه مطبوع خاموش شده باشد. برای بررسی این موضوع، جعبه برق خود را باز کنید و کلید مدار را پیدا کنید. اگر خاموش شده است، سعی کنید آن را بازنشانی کنید.

  • فیلترهای کثیف  ارورهای کولر گازی اجنرال

با گردش هوا در کولر گازی، خاک، گرد و غبار و سایر ذرات را جمع می کند و به سرعت کثیف می شود، این باعث می شود که سیستم سخت تر کار کند، که به اجزای آن فشار وارد می کند و می تواند منجر به شکستگی شود. هنگامی که فیلترهای تهویه مطبوع شما کثیف است، هزینه برق بیشتری را پرداخت می‌ کنید.

اگر فیلتر یکبار مصرف است، باید آن را تعویض کنید؛ اگر قابل شستشو باشد، می توانید به راحتی با برداشتن پوشش دستگاه، بیرون کشیدن فیلتر ها و با کمک جاروبرقی آنها را تمیز کنید؛ اگر کثیفی باقی ماند، آنها را با آب گرم و یک پارچه تمیز کنید و اجازه دهید قبل از نصب مجدد خشک شوند.

دوره ی پیشنهادی : تعمیرات پکیج دیواری به صورت کاملا تضمینی

معرفی رایج‌ ترین خطاها و ارورهای کولر گازی اجنرال

ایرادات کولر گازی که تکنسین باید آنها را برطرف کند.

  • سطوح مبرد

مبرد ماده جادویی است که هوای گرم را به هوای خنک تبدیل می کند، در حین حرکت در سیستم دائماً از مایع به گاز تغییر می کند و به آن اجازه می دهد گرما را جذب و آزاد کند.

یک سیستم تهویه مطبوع برای عملکرد موثر به مقدار دقیق مبرد نیاز دارد و از سیستمی به سیستم دیگر متفاوت است؛ اگر سیستم مبرد به دلیل نشتی یا خطای تکنسین کم باشد به اندازه کافی کارآمد نخواهد بود و هزینه برق شما را افزایش می دهد، برای شناسایی و رفع نشتی حتما باید از یک تکنسین کمک بگیرید.

  • کنترل های الکتریکی ارورهای کولر گازی اجنرال

با گذشت زمان، اجزای الکتریکی کولر گازی ممکن است فرسوده شوند، به خصوص اگر سیستم به طور مکرر روشن و خاموش شود، این می تواند به برد های کامپیوتر کولر گازی شما آسیب برساند و مدار شکن را از بین ببرد.

یک تکنسین قادر به شناسایی و رفع مشکلات الکتریکی در سیستم تهویه مطبوع شما خواهد بود.

  • تخلیه میعانات

تخلیه میعانات وظیفه حذف میعانات تولید شده توسط سیم پیچ اواپراتور سیستم را بر عهده دارد، هنگامی که خط کثیف و مسدود می شود، رطوبت را افزایش می دهد، بوی کپک ایجاد می کند، یک تکنسین کولر گازی می تواند تخلیه میعانات گازی را تمیز کرده و از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

  • کویل اواپراتور منجمد  ارورهای کولر گازی اجنرال

کویل اواپراتور حاوی مبرد است که هوای گرم را به هوای خنک تبدیل می کند و برای عملکرد بهینه باید دمای حدود 4 درجه سانتی گراد را حفظ کند.

اگر فیلترهای هوای کثیف داشته باشید، جریان هوای سیستم کاهش می‌یابد که می‌ تواند باعث خنک‌تر شدن کویل اواپراتور و در نهایت منجمد شدن آن شود، برای رفع این مشکل، به کمک یک متخصص نیاز دارید.

 

بررسی ارورهای کولر گازی اجنرال و نحوه ی رفع آن

ما در این بخش به بررسی تمام ارورهای کولر گازی اجنرال می پردازیم :

  • ارور E2-L2 در ارورهای کولر گازی اجنرال:

سنسور دستگاه را مورد بررسی قرار دهید, اگر سنسور خراب شده بود، باید آن را تعویض کنید، برای اندازه‌گیری مقدار مقاومت سنسور از اهم‌متر می توانید استفاده کنید.

  • ارور E3-L1:

نشان دهنده مشکل در سنسور لوله کولر است، جهت عیب‌ یابی آن مقاومت آن را بررسی کنید، در صورتی که خراب بود، هر چه زودتر سنسور را تعویض کنید.

  • ارور E4- L5:

اگر مشکل از قسمت یونیت خارجی باشد این ارور به نمایش در می‌آید، برای رفع این مشکل از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید‌.

  • ارور E5-L6:

اگر مشکل در قسمت موتور فن داخل کولر باشد این ارور نمایش داده می شود، در این صورت سیگنال‌ های مورد نیاز نمی توانند از موتور فن داخلی به قسمت برد ارسال شود، برای پیدا کردن ایراد باید برد الکترونیک کولرگازی اجنرال را بررسی کنید و اگر نیاز بود به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

  • ارور E6:

اگر ایراد در شیر الکترونیک کولرگازی باشد این ارور نمایش داده می‌شود، برای رفع این مشکل باید در اولین مرحله، مقاومت شیر الکترونیکی را بررسی کنید و اگر نیاز به تعمیر یا تعویض داشت، اقدام کنید.

  • ارور E7:

این ارور زمانی که مشکل در سنسور خارجی بروز کند به نمایش در می‌آید، برای اینکه از خرابی سنسور مطمئن شوید، مقاومت آن را بررسی کنید.

  • ارور E8:

این ارور زمانی نمایش داده می‌ شود که مشکل از محافظ گرمایی کولر باشد؛ اگر محافظ گرمایی کولر گازی اجنرال بسوزد باید آن را تعویض کنید.

همچنین اگر مشکل در برد الکترونیکی است این قطعه باید تعویض شود.

  • ارور E9:

نشان دادن این ارور به خرابی پمپ آب کولرگازی مربوط می شود، جهت عیب‌ یابی این قطعه، باید پمپ آب را بررسی کنید.

  • ارور DF:

زمانی که کولر گازی اجنرال  در حالت برفک‌زدایی قرار می گیرد، این ارور به نمایش در می‌آید.

  • ارور E00:

در هنگام بروز مشکل در کنترل از راه دور و همچنین یونیت داخلی دستگاه این ارور نمایش داده می شود.

  • ارور E01:

در هنگام عدم برقراری ارتباط میان یونیت خارجی و یونیت داخلی این ارور نمایش داده می شود.

  • ارور E02:

این ارور به دلیل باز بودن قسمت سنسور دمای اتاق نمایش داده می شود.

  • ارور E03:

هنگام مشاهده این ارور باید سیم‌کشی کولرگازی اجنرال را بررسی کنید.

  • ارور E04و E05 و E06:

این ارور ها مشکلات موجود درقسمت سنسور مبدل حرارتی را نشان می دهد.

  • ارور E07: ارورهای کولر گازی اجنرال

این ارور نشان‌ می دهد که اتصال در سنسور مبدل حرارتی است.

  • ارور E08:

این ارور هنگام عدم برقراری ارتباط میان کولر و منبع تغذیه نشان داده می شود.

  • ارور E09: ارورهای کولر گازی اجنرال

مربوط به خرابی کلید تعلیق کولرگازی اجنرال است.

  • ارور EA:

زمانی به نمایش در می آید که مشکل از سنسور دمای بیرونی باشد و باید تعویض شود.

  • کد خطای EB:  ارورهای کولر گازی اجنرال

این ارور به علت خرابی سنسور دمای داخلی نشان داده می شود.

  • خطای EC:

اگر سنسور دمای لوله تخلیه باز شود این ارور مشاهده می‌شود که برای بر طرف کردن آن، باید سنسور تعویض شود.

  • ارور ED:

اگر سنسور دمای لوله تخلیه باز شود این ارور مشاهده می‌شود که برای بر طرف کردن آن، باید سنسور تعویض شود.

ما در این مقاله به بررسی تمامی ارورهای کولر گازی اجنرال و نحوه ی رفع آن پرداختیم، امیدواریم سودمند بوده باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا