سالار سرویس

تعمیرات آبسردکن با سالار سرویس

تعمیرات آبسردکن در انواع سایز پذیرفته می‌شود

یکی از خدمات زیر مجموعه سرویس یخچال در سالار سرویس ، تعمیرات آبسردکن می‌باشد. تکنسین‌های تعمیرات آبسردکن در مجموعه ما با عیب یابی اصولی و دقیق برد یخچال، قطعات معیوب را تشخیص داده و با توجه به شرایط، آنها را تعمیر و یا تعویض می نماییم. برای تعمیرات آبسردکن فقط کافی است با شماره های قید شده در زیر تماس بگیرید. همچنین با پر کردن فرم روبرو همکاران ما با شما تماس می گیرند تا درخواست و اطلاعات شما را ثبت کنند. تکنسین های ما در صورت نیاز سریعا به محل اعزام می شوند.

اطمینان از کیفیت تعمیرات آبسردکن با سالار سرویس

فرم درخواست تعمیرات

تعمیرات آبسردکن

این روزها نمی توان از نقش و اهمیت وجود آبسردکن در ادارات و حتی خانه‌ها غافل شد. با وجود اهمیت و استفاده زیاد از آبسردکن‌ها در زندگی طبیعی است که گاهی به تعمیرات آبسردکن خود احتیاج داشته باشید.
نیازی نیست که از این بابت نگران باشد چون خراب شدن آبسردکن معمولا مسئله زیاد جدی نیست و نیازی نیست که حتما به تعویض آبسردکن خود فکر کنید بلکه شما می‌توانید با سپردن این دستگاه به تعمیرکاران متخصص از پرداخت هزینه مجدد خرید آبسرد کن نجات پیدا کنید.

 

انواع مشکلات آبسردکن

مشکل خرابی آبسردکن همیشه به یک صورت نیست و در طول زمان ممکن است نقص‌های متفاوت و مختلفی در دستگاه شما به چشم بخورد که شما را وادار به مراجعه به تعمیرکار کند. در ادامه به چند مورد از مشکلاتی که ممکن است برای آبسردکن شما ایجاد شود اشاره خواهیم کرد.

انواع مشکلات آبسردکن

1- نشتی آب :

معمولا افرادی که تجربه و تخصصی در این مورد ندارند ممکن است موارد دیگری مثل تخلیه آب سینی آبسرد کن را با نشتی آب اشتباه بگیرند که لازم است قبل از اقدام برای تعمیر ابتدا این سینی را تخلیه کنید.
اما درصورتی که مشکل از سینی تخلیه آب نباشد حتما مشکل نشتی آب است که به دلایل مختلفی از جمله: باز یا شل و هرز شدن پیچ لوله‌های آب سرد کن یا درزها، گرفتگی لوله‌های آبسردکن و بالا رفتن دما دستگاه که موجب افزایش فشار آب درون آبسردکن و درنتیجه نشتی آن شده و… ایجاد می‌شود.
در چنین شرایطی شما نیاز به مراجعه به متخصص برای تعمیرات آبسردکن خود خواهید داشت.

2- خنک نکردن آب :

مشکل خنک نکردن آب یک مشکل جدی، آزاردهنده و نگران کننده است که خصوصا در فصل‌های گرم سال شرایط را برای شما سخت می‌کند.
ممکن است گاهی اوقات متوجه شوید که با وجود روشن بودن آبسردکن آب موجود در آن هم دمای محیط است و اصلا سرد نشده در این حالت ابتدا باید چک کنید و ببینید آبسردکن حتما روشن بوده و آیا مدت زیادی از روشن بودن آن می‌گذرد یا نه؟ و این‌که آیا در مدت زمان کوتاهی تعداد افراد زیادی از آن استفاده کرده‌اند یا خیر. در این صورت خیالتان راحت باشد چون دستگاه شما دچار مشکل خاصی نشده و فقط به دلیل استفاده زیاد فرصت خنک کردن آب را پیدا نکرده‌است.
اما اگر هیچ کدام از این موارد وجود نداشت احتمال مشکل و خرابی وجود دارد که برخی دلایل آن می‌تواند خراب شدن فن و یا کوئل دستگاه، تمام شدن گازهای خنک کننده، خراب شدن ترموستات دستگاه و … باشد که لازم است برای رفع این مشکلات با تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید.

 

3- گرم نکردن آب :

بیشتر انواع آبسردکن‌های موجود در بازار علاوه بر بخش سردکننده آب یک قسمت گرم کننده نیز دارند که شما با استفاده از آن می‌توانید به راحتی آب داغ مورد نیاز خود را دریافت کنید.
گاهی ممکن است به دلایل مختلفی ازجمله: خراب شدن المنت‌های دستگاه و یا قطع شدن سیم‌های داخلی دستگاه فرایند تولید آب گرم توسط آبسردکن با مشکل مواجه شود که برای درست کردن آن لازم است به تعمیرکار مراجعه کنید.
البته قبل از اقدام برای تعمیر دستگاه خود لازم است از روشن بودن کلید گرم کننده آب مطمئن شوید چون گاهی عدم وجود آب گرم ممکن است به علت خاموش شدن این کلید و درنتیجه عدم وجود زمان کافی جهت گرم شدن آب موجود در دستگاه باشد.

4- خارج نشدن آب از خروجی آبسردکن :

بعضی اوقات ممکن است با شرایطی مواجه شوید که با وجود فشار دادن اهرم‌های آب سرد و گرم دستگاه، آب از خروجی‌های آبسردکن خارج نمی‌شود. دلایل مختلفی می‌تواند موجب بروز چنین مشکلی در دستگاه شود که برای پی بردن به علت این مسئله و رفع این مشکل لازم است با مراجعه به متخصص نسبت به تعمیرات آبسردکن خود اقدام کنید.
از جمله دلایلی که موجب بروز این مشکل می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
وصل نبودن آبسردکن به برق در بعضی از نمونه‌های آبسردکن که عملکرد اهرم‌ها وابسته به برق است.
خراب شدن و یا مسدود شدن شیر آب دستگاه که جلوی خروج آب را می‌گیرد که در این شرایط لازم است با باز کردن دستگاه شیرآلات آن را تعویض کنید.

5- طعم نامناسب آب :

گاهی اوقات پس از استفاده طولانی مدت از دستگاه آبسردکن ممکن است با شرایطی مثل احساس بو و یا طعم نامطبوع آب مواجه شوید که بسیار ناخوشایند است برای همین لازم است حتما سریعا نسبت به تعمیر و حل مشکل آبسردکن خود اقدام کنید.
برای انجام این کار باید مخزن‌های داخلی و بیرونی و تمام لوله‌های آبسردکن خود را به خوبی شستشو دهید و ضدعفونی کنید تا رسوبات و میکروب‌های تجمع کرده در این قسمت‌ها کاملا از بین بروند و درصورت امکان حتما نسبت به تعویض فیلتر تصفیه آبسردکن خود اقدام کنید.

6- بوق ممتد آبسردکن :

معمولا موتورهای موجود در هر وسیله برقی صدای کمی ایجاد می‌کنند که یک مسئله طبیعی است اما گاهی ممکن است این صدا از حالت معمول و عادی همیشگی بیشتر شود که در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی لازم است هرچه سریعتر نسبت به تعمیرات آبسردکن خود اقدام کنید تا دستگاه با مشکل جدی مواجه نشود‌
بوق زدن ممتد دستگاه آبسردکن همیشه بخاطر یک مشکل فنی خاص انجام می‌شود و یک اخطار برای شماست که هرچه سریعتر با مراجعه به تعمیرکار این مشکل را رفع کنید.

7- تعویض فیلترها :

به طور معمول لازم است فیلترهای به کار رفته در آبسردکن‌ها و سایر دستگاه‌ها پس از مدتی تمیز و یا درصورت امکان تعویض شوند.
فیلترها نقش مهمی در تصفیه کردن و گرفتن آلودگی‌های آب موجود در آبسردکن دارند که درصورت خرابی و تعویض نشدن در فاصله زمانی زیاد با مشکلاتی ازجمله احساس بو و طعم نامطبوع، عدم خروج آب و حتی در موارد شدیدتر از کار افتادن دستگاه مواجه می‌شوید پس یکی از مهمترین اقدامات در جهت نگهداری و جلوگیری از نیاز به تعمیرات آبسردکن توجه به فیلترهای دستگاه است.


موارد قابل توجه در زمان خرید آبسردکن 

نکات تاثیرگذاری وجود دارند که درصورت در نظر گرفتن آن‌ها در هنگام خرید به میزان کمتری به تعمیرات آبسردکن خود نیاز پیدا می‌کنید.
همانطور که می‌دانید آبسردکن‌های موجود در بازار دارای برندها و انواع مختلف و متنوعی هستند که هرکدام برای رفع نیاز و استفاده در موقعیت خاصی طراحی شده‌اند.
به طورمثال آبسردکن‌هایی که برای محیط‌های اداری، شلوغ و پررفت‌وآمد مورد استفاده قرار می‌گیرند با آبسردکن‌های مورد استفاده در منازل و مکان‌های خلوت‌تر متفاوت هستند و معمولا این تفاوت به ظرفیت و حجم آب قابل ذخیره در آبسردکن و توان سرد کردن میزان آب توسط آن بستگی دارد.
واضح است که درصورت عدم استفاده از نوع مناسب آبسردکن به مرور زمان این دستگاه نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد و با کار کشیدن بیش از حد از آن یا بدون استفاده ماندن آن در مدت زمان طولانی دچار مشکل و خرابی می‌شود و شما ناچار به اقدام برای تعمیرات آبسردکن خود خواهید شد.
پس برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی توجه به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود ضروری خواهد بود:
توجه به متناسب بودن میزان آب قابل ذخیره در آبسردکن و میزان جمعیت و تعداد نفرات حاضر در فضا.
هنگام خرید آبسردکن حتما با افراد متخصص مشورت کنید و از آن‌ها بخواهید دقت کنند که کیفیت قطعات مختلف به‌کار رفته در تولید دستگاه و به خصوص اهرم‌های خروج آب که پراستفاده‌ترین قسمت دستگاه است چگونه است.
حتما توجه کنید که آبسردکن را از مکانی مطمئن تهیه کنید که خدمات پس‌از فروش مناسبی داشته باشند.
نوع آبسردکن مخزن دار و یا نوع با قابلیت متصل شدن به سیستم آب شهری را بر اساس کیفیت آب منطقه خود انتخاب کنید.

 

هزینه تعمیر آبسردکن

هزینه تعمیرات آبسردکن را نمی‌توان از قبل و به صورت قطعی بیان کرد چون با توجه به ایرادات مختلفی که ممکن است در این دستگاه ایجاد شود فرایند تعمیر آن متفاوت خواهد بود و به مدت زمان و امکانات متفاوتی برای تعمیر نیاز خواهد داشت.
به علاوه افراد با تجربه‌های متفاوت و دارای میزان تخصص متفاوت نیز ممکن با توجه به میزان و شدت خرابی دستگاه قیمت‌گذاری‌های مختلف و متفاوتی برای رفع مشکل آبسردکن شما در نظر بگیرند.
هزینه تعمیر آبسردکن

 

نکاتی برای مراقبت از آبسردکن :

درکنار انتخاب آبسردکن مناسب نکات و مواردی وجود دارند که درصورت رعایت آن‌ها علاوه‌بر افزایش طول عمر دستگاه خود می‌توانید با پیشگیری از خرابی هزینه تعمیرات آبسردکن خود را به حداقل برسانید. در ادامه چند مورد از این نکات مهم و موثر را بیان خواهیم کرد:
همیشه درنظر داشته باشید که قبل از این‌که محفظه آبسردکن را جدا و خارج کنید اول دوشاخ آن را از پریز برق بکشید.
برای جلوگیری از خرابی آبسردکن حتما آن را در یک محیط دارای سیستم تهویه مناسب قرار دهید.
به هیچ وجه نباید دستگاه را در برابر نور و یا در مکان‌های خیلی سرد مثل مکان‌های دارای کولر قرار دهید، این کار آسیب زیادی به دستگاه شما وارد می‌کند.
همیشه سعی کنید در فواصل زمانی معین و حداقل هر دوماه یکبار مخزن آبسردکن را تخلیه و تمیز کنید و دوباره مورد استفاده قرار دهید.
هرچندوقت یکبار نسبت به تعویض فیلتر آب سرد دستگاه خود توسط یک تعمیرکار ماهر اقدام کنید.
فقط زمانی مخزن آبسردکن را عوض کنید که کاملا از آب خالی شده باشد.
سعی کنید فاصله آبسردکن تا پریز برق در کم‌ترین حد ممکن باشد.
حتما قطعات مختلف آبسردکن را به‌طور مرتب گردگیری کنید.

 

جمع بندی :

تعمیرات آبسردکن یکی از موارد قابل توجه در بین مختصصان تعمیر لوازم خانگی و برقی است که با وجود اهمیت و کاربرد نقش آبسردکن در زندگی های امروزی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

مجموعه تعمیراتی سالار سرویس با برخورداری از تعمیرکاران و متخصصان مجرب و باتجربه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با در نظر گرفتن کمترین میزان هزینه برای جبران خسارت دستگاه شما اقدام به تعمیر آبسردکن شما می‌کنند.
درصورت مواجه شدن با مشکل خرابی آبسردکن شما می‌توانید با مراجعه به متخصصان این مجموعه به خوبی از مشاوران آن‌ها جهت رفع نیاز خود کمک بگیرید.

 

اسکرول به بالا