سالار سرویس

تعمیرات آرام پز با سالار سرویس

تعمیرات آرام پز در انواع سایز پذیرفته می‌شود

یکی از خدمات زیر مجموعه سرویس یخچال در سالار سرویس ، تعمیرات آرام پز می‌باشد. تکنسین‌های تعمیرات آرام پز در مجموعه ما با عیب یابی اصولی و دقیق برد یخچال، قطعات معیوب را تشخیص داده و با توجه به شرایط، آنها را تعمیر و یا تعویض می نماییم. برای تعمیرات آرام پز فقط کافی است با شماره های قید شده در زیر تماس بگیرید. همچنین با پر کردن فرم روبرو همکاران ما با شما تماس می گیرند تا درخواست و اطلاعات شما را ثبت کنند. تکنسین های ما در صورت نیاز سریعا به محل اعزام می شوند.

اطمینان از کیفیت تعمیرات آرام پز با سالار سرویس

فرم درخواست تعمیرات

تعمیرات آرام پز

آرام پز یکی از تجهیزات برقی مهم و کاربردی در آشپزخانه است که جهت پخت و پز مواد غذایی مختلف، با استفاده از بخار طراحی شده و شما می توانید به راحتی غذا را در دمای مناسب پخت کنید. اگر از دستگاه آرام پز استفاده می کنید، بایستی جهت نگهداری و تعمیر آن بسیار دقت کنید. برای تعمیرات آرام پز مراجعه به تعمیرکاران حرفه‌ای و کاربلد، بهترین گزینه به شمار می آید.

 

عیب یابی و تعمیرات آرام پز

آرام پز از جمله وسایل بسیار مهم در منازل به شمار می‌آید که توسط آن می‌توانید انواع غذاهای مورد نظر را پخت کنید. در صورتی که آرام پز دچار مشکل شود، بایستی در کمترین زمان ممکن برای رفع مشکل و خرابی آن اقدام کنید، تا دستگاه شما با آسیب های بیشتر مواجه نشود. در واقع اگر شما با مشکلات و ایرادات آرام پز آشنا شوید، در صورت معیوب شدن بهتر می توانید آن را برطرف کنید‌. در ادامه مطالب برخی از مشکلاتی که ممکن است در آرام پز به وجود آید را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

 

تعمیرات آرام پز

حرارت بیش از اندازه آرام پز

  • هنگامی که حرارت آرام پز شما بیش از اندازه زیاد باشد، بایستی قدرت آن را با استفاده از کلید تنظیم دستگاه کمتر کنید، با تنظیم کردن آن حرارت دستگاه شما کاهش پیدا خواهد کرد.
  • در صورتی که قطر ظرفی که برای دستگاه آرام پز استفاده می کنید، بیش از اندازه باشد، حرارت آرام پز بیشتر می شود. بنابراین باید از ظرفی استفاده کنید که قطر کوچکتری داشته باشد تا دستگاه شما با چنین مشکلی مواجه نشود‌.
  • اگر هنگام استفاده از آرام پز، احساس کردید حرارت آن بیش از اندازه است، می توانید حدود چند ثانیه درب آن را باز کنید تا حرارات آن کاهش یابد.

 

جرقه زدن آرام پز

  • هنگامی که آرام پز شما به وسایل فلزی نزدیک باشد، جرقه خواهد زد، از این رو بایستی اشیا فلزی مانند قابلمه و سینی فلزی را از آرام پز دور کنید.
  • در صورتی که قطعات برقی آرام پز معیوب شده باشد ، امکان جرقه زدن در این دستگاه وجود دارد. بنابراین بهتر است جهت عیب یابی و تعمیرات آرام پز از تکنسین متخصص کمک بخواهید.
  • برخی از مواد غذایی نیز داخل دستگاه آرام پز باعث جرقه زدن می شوند. به عنوان مثال اگر مواد ِغذایی مانند سبزیجات خام، پوست مرغ و تخم مرغ با حجم بسیار بالا درون آرام پز قرار بگیرد، باعث جرقه زدن خواهد شد.

 

نشت آب در آرام پز

  • اگر دستگاه آرام پز شما دچار نشت آب شود، ابتدا بایستی محل نشت را پیدا کنید. برای این که بتوانید به راحتی محل نشت آب را پیدا کنید، بایستی آرام پز شما خالی باشد.
  • اگر نشت آب مربوط به قطعات درونی آرام پز باشد، باید قطعات درونی آن را عوض کنید.
  • پیش از این که اقدامی برای بررسی و تعمیرات آرام پز انجام دهید، مطمئن شوید که دستگاه شما به برق متصل نباشد. همچنین در صورت نداشتن اطلاعات کافی و عدم آگاهی، جهت تعمیرات آرام پز خود، خودسرانه عمل نکنید.

 

روشن نشدن آرام پز

  • ابتدا باید کابل و سیم آرام پز را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که به پریز متصل است. علاوه‌بر این بایستی از سالم بودن پریز برق و اتصالات برقی اطمینان حاصل نمایید.
  • اگر آرام پز شما ترموستات داشته باشد، معیوب شدن این قطعه نیز می‌تواند باعث روشن نشدن دستگاه آرام پز شود.
  • از دیگر عوامل مهمی که باعث روشن نشدن آرام پز می‌شود، خراب بودن کلید روشن و خاموش آن است. در این شرایط بایستی در صورت امکان، دکمه آن را تعمیر یا عوض کنید.

 

استفاده صحیح و مناسب از آرام پز

از لحاظ شکل ظاهری آرام پز برقی، شبیه پلوپز می‌باشد اما از نظر سیم کشی و قطعات الکتریکی بسیار متفاوت هستند. در واقع این دستگاه برای تهیه انواع خورشت‌ها، سوپ و آش مورد استفاده قرار می‌گیرد. آرام پزهایی که از ظرف سرامیکی برخوردار هستند، به راحتی تمیز می‌شوند و علاوه‌بر این می‌توانید مواد غذایی را آماده کنید و ظرف را درون یخچال بگذارید و در زمان مناسب آن را روی پایه قرار دهید و روشن کنید.

برای تهیه انواع غذاها، استفاده از ظروف مناسب و نحوه طبخ کردن مواد غذایی بسیار مهم است و تاثیر فراوانی در سلامت افراد خواهد داشت. امروزه اکثر افراد از آرام پز جهت طبخ کردن غذاها استفاده می کنند. در این بخش از مقاله قصد داریم نکات مهمی برای استفاده صحیح و اصولی از این دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم:

 

آنچه که باید در مورد استفاده صحیح و درست از آرام پز بدانید

مواد غذایی درون دستگاه آرام پز به آرامی و با حرارتی پایین پخته می شود و برای افرادی که وقت کمی برای آشپزی دارند بسیار مناسب است. در واقع این افراد می‌توانند پیش از بیرون رفتن مواد غذایی را داخل آرام پز بریزند و بعد از برگشت به خانه غذای آنها آماده خواهد بود.

زمان طولانی پخت وهمچنین بخار تولید شده در ظرف در بسته، باعث از بین بردن باکتری‌ها می‌شود و آرام پز را بهترین وسیله برای پخت غذا تبدیل می‌کند.

 

بسته نگه داشتن درب ظرف آرام پز

برای پخت انواع خورشت‌ها در آرام پز، باید بخار آن خارج نشود و دمای پخت را ثابت نگه داشت. بنابراین باید به طور کامل درب ظرف بسته بماند؛ زیرا باز کردن درب ظرف زمان پخت را به تاخیر می‌اندازد.

بسته نگه داشتن درب ظرف آرام پز

 

انتخاب و خرید آرام پز

آرام پزی را که تهیه می‌کنید، باید گنجایش آن متناسب با نیاز شما باشد. اندازه کوچک و متوسط برای یک خانواده کم جمعیت مناسب است اما در صورتی که تعداد افراد خانواده زیاد باشد باید مدل بزرگتری را خریداری نمایید.

 

سخن پایانی

در این مقاله هدف بر این بود مشکلاتی که ممکن است برای آرام پز شما به وجود آید را مورد بررسی قرار دادیم و به چگونگی رفع آنها پرداختیم. علاوه‌بر این نحوه استفاده درست و صحیح از آرام پز و دستورالعمل‌هایی که هنگام استفاده از این دستگاه بایستی رعایت شود را به صورت جامع ارائه دادیم. دقت داشته باشید که عیب یابی و تعمیرات آرام پز را باید به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید. با مراجعه به سایت سالار سرویس می‌توانید آرام پز خود را در کمترین زمان ممکن تعمیر کنید.

 

اسکرول به بالا